Wita Sowa Płomykowa!

Cześć!

Mam na imię Asia i chciałabym zaprosić do spędzenia chwili na moim blogu.

Wbrew pozorom nie jest to blog przyrodniczo – edukacyjny o Tyto Alba 🙂 Bardzo lubię sowy i wybór takiej nazwy jest korelacją mojej sympatii do tych zwierząt z pięknie brzmiącą nazwą gatunku jednej z nich.

To czego możecie się spodziewać na tej stronie to przede wszystkim wyzwania, których będę się podejmować na waszych oczach. Mam problem z realizowaniem postanowień i byciem konsekwentną co do wyznaczonych celów. Chciałabym to zmienić i przyszło mi do głowy, że można rzucać sobie wyzwania w formie wpisów na blogu, do których każdy miałby dostęp i mógłby mi kibicować lub nie 🙂

Zasady jakich będę się trzymać to:

-cel musi być mierzalny i łatwy do zweryfikowania, że został osiągnięty;

-wyzwanie ma być określone czasowo, a czas trwania wyzwania będzie zależny od możliwości jego realizacji itp.

-mogę zrezygnować z każdego możliwego wyzwania, bo nie chcę się ograniczać, a jedynie sprawdzić własne możliwości i konsekwencję w działaniu;

-niezrealizowanie celu nie ma konsekwencji;

-możecie podsuwać mi pomysły na wyzwania;

-jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to dopiszę 🙂

Ideą tego bloga jest usystematyzowanie mojego podejścia do życia i jego urozmaicenie. Mam problem z konsekwencją i wytrwałością czego przykładem może być rozpoczęcie czytania kilkunastu książek i nie skończenie żadnej lub próba nauki czegoś i porzucenie tego po krótkim czasie. Moją dużą wadą jest słomiany zapał i będę z tym walczyć!

Jeśli chodzi o rodzaje wyzwań to nie będę się w tej kwestii ograniczać. Chcę wprowadzić zarówno krótkie cele np. przeczytanie książki i opisanie jej, jak również wyuczenie się jakiejś umiejętności co zajmie mi na pewno więcej czasu. W moich planach są również realizacje marzeń, odłożenie pieniędzy na jakiś wyjazd i zwiedzanie tego miejsca, zakup czegoś o czym już długo myślałam, ale ciągle mi było szkoda pieniędzy itp.

Możliwości mam wiele, więc zapraszam do śledzenie moich starań walki z własnym słabościami, lenistwem i niekonsekwencją!

Posty będą ukazywały się raz w tygodniu i najkrótsze wyzwanie będzie trwało tydzień (rzucenie sobie wyzwania, a w następnym wpisie, tydzień później, podsumowanie i opis tego jak udało mi się to zrealizować). Dłuższe cele będą opisywane w cotygodniowym odstępie. Będę dawać znać jak mi idzie, jakie zrobiłam postępy i jakie są rokowania na zrealizowanie rzuconego sobie wyzwania!

Trzymajcie kciuki i już niedługo poinformuję o pierwszym celu!

Paaa!

5 thoughts on “Wita Sowa Płomykowa!”

  1. Pomysł tak dobry, że sam pozazdrościłem. Biorąc jednak pod uwagę motywacje proponuję zrezygnować z takich punktów jak „kary nie ma” czy „i tak mogę zrezygnować w każdej chwili” – to są podstawowe demotywatory, które nas pozbawiają całej motywacji i satysfakcji…
    Ale to tylko moja opinia…

    Polubione przez 1 osoba

  2. Myślałam nad tym długo, ale nie chcę się czuć w żaden sposób zmuszana. Poczucie wolności jest dla mnie ważne, nawet gdy ograniczają mnie tylko moje własne słowa. Poza tym rzucone wyzwanie publicznie już samo w sobie mnie mobilizuje na tyle, że czuję mały stresik codziennie : )

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

