Wyzwanie #2 trwa! Zmiana instrumentu! Nowe ukulele!

IMG_4771

Siemanko!

Dziś znowu opiszę w kilku słowach co u mnie : )

Przypomnę, że podjęte przeze mnie wyzwanie to nauczenie się gry na ukulele, a konkretnie jednej piosenki w ciągu jednego miesiąca.

Przyznam, że wyzwanie mnie pochłania i chyba trochę przerasta. Zaczynam wątpić czy je wykonam. Ostrzegam, że będzie to ekstremalnie banalna piosenka, którą i tak będę musiała podpisać, bo ciężko będzie Wam ją rozpoznać : )

Ale! Nie załamujmy się! Zostały jeszcze dwa tygodnie do zakończenia wyzwania.

Udało mi się zdobyć nowe ukulele, które trochę optymistyczniej mnie nastroiło. Pierwsze, które pożyczyłam nie grało najlepiej, ale będąc laikiem ciężko mi było ocenić czy jest to moją winą czy sprzętu. Obstawiałam na siebie i to był błąd.

IMG_4748

Postanowiłam pożyczyć od innej osoby inne ukulele. Dziewczyna, która mi go użyczyła gra od ponad 10 lat na gitarze, ma dobry słuch muzyczny. Zapewniła, że pomimo tego, że jej „gitarka” nie była droga i nie jest najwyższych lotów, to według niej gra dobrze.

Jakież było moje zaskoczenie, gdy pierwsze brzdąknięcia ukazały całą prawdę o różnicach w sprzęcie ; )

IMG_4757

Okazało się, że moja gra w 80% była zła dlatego, że poprzednie ukulele w ogóle nie odzwierciedlało akordów i brzęczało przy biciach pomimo tego, że było dobrze nastrojone. Kolejnym zaskoczeniem było to, że nowe ukulele gra znacznie ciszej i „dźwięczniej” : )

IMG_4751

Teraz o wiele łatwiej przyjdzie mi szlifować to co do tej pory umiem i myślę, że nauka nowych akordów również będzie łatwiejsza.

Jeśli chodzi o fakty to:

  • w miarę opanowałam 4 akordy (C dur, G dur, A mol i F dur) i nie mam problemów, żeby je zagrać
  • w miarę umiem najpopularniejsze bicie (czasem się gubię lub tracę rytm)
  • chyba wybrałam piosenkę, którą zagram
  • niestety nie potrafię płynie przechodzić między akordami
  • generalnie myli mi się jeszcze masa rzeczy i jeszcze dużo pracy przede mną

Staram się ćwiczyć codziennie i codziennie widzę progres. Oby mi tylko czasu wystarczyło!

 

Teraz krótki opis mojej śródwyzwaniowej porażki… Nie udało mi się przeczytać książki „Finansowy ninja”. Jest to mała lekcja dla mnie, bo okazuje się, że obydwa wyzwania są czasochłonne i nie potrafię rozgraniczyć czasu na jedno i drugie. Tak jak pisałam w poprzednim poście, czytając książkę myślałam tylko o tym, że mogłam się uczyć gry na ukulele, które jest moim głównym i ważniejszym wyzwaniem. Daje mi to do myślenia… Inaczej będę organizować wyzwanie na przyszłość.

 

Trzymajcie się cieplutko!

Zapraszam na mojego Instagrama: https://www.instagram.com/sowkaplomykowka/

13 thoughts on “Wyzwanie #2 trwa! Zmiana instrumentu! Nowe ukulele!”

  1. Nie podawaj się! Ze skrzypcami byłoby gorzej 🙂
    Chociaż z drugiej strony zmuszanie się to też nie za dobra strategia bo można znienawidzić to co się robi, a muzykowanie ma sprawiać przyjemność.
    Masz rację, że jakościowo dużo zależy od sprzętu, ale ja nie do końca winiłbym „pudło” – przy gitarach naprawdę dużo zależy też od gatunku i jakości strun (i przy klasyku, i przy elektro) – wydaje mi się, iż przy ukulele jest podobnie.

    Polubione przez 1 osoba

  2. Masz rację z tymi strunami. W nowym ukulele są zupełnie inne. Różnica jest nawet w jakości wykonanych progów. To niesamowite ile zależy od sprzętu ; )
    Nie poddaję się! A na skrzypce może też kiedyś przyjdzie pora ; )

    Polubienie

  3. Śliczne masz to ukulele, piękny kolor, aż chce się na tym grać ;). Co prawda nie znam się na gitarach, ale mój tata gra na pudle i uważam, że gitara jest najszlachetniejszym instrumentem, do tego nauczenie się kilku chwytów wydaje się dziecinnie proste. Ja jednak nie miałam w sobie pokładów ambicji i chęci, by się nauczyć. 😀 Powodzenia Ci życzę!

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

